Reklam all over. Overall?

By 7 december, 2008Blogg

Vi bombarderas av reklam. Av olika budskap. Meddelanden som vill att vi ska göra antingen det ena eller det andra.

Ganska speciellt. Att vi låter oss vara i såna här miljöer som på bilden. Kliver jag in i tunnelbanevagnen så finns det skyltar överallt där jag tittar. Å andra sidan. Har jag inget kul att läsa kan jag ju alltid scanna av reklamen. Som nu, ganska spännande skylt precis framför ögonen med musikutrustning.

Det som är lite läskigt är att så mycket bygger på vår konsumtion. Utan den skulle vi antagligen inte ha så pass bra tunnelbanevagnar. De vore kul att se en kalkyl. Hur mycket cash dras in på reklam och hur mycket på biljetter.

På stan är det likadant. Alla lediga ytor säljs som reklamytor.

Rätt eller fel? Troligtvis helt ok, men man blir faktiskt lite trött i skallen av alla budskap. Men som sagt. Det är kul också.

Godmorgon förresten
Markus

För övrigt. Som jag anger i rubriken ska detta också ta upp ämnet overall. Alltså klädesplagget. Jag gör det mer utförligt senare. Vill bara konstatera. Det är för milt väder. Lämna den hemma.

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.