Öppet brev till SJ

By 24 juli, 2009Blogg

Hej SJ!

Det här är inget klagomål. Bara ett fint förslag. Ta emot det eller inte, gör som ni vill.

På centralstationen i Stockholm blir det ofta långa köer till biljettautomaterna. Ofta hamnar folk som ska hämta ut sin biljett i samma kö som personer som ska köpa biljett i automaten. Att köpa en biljett tar ungefär fyra – tio gånger så lång tid som att enbart hämta ut en biljett.

Detta skapar givetvis köer – som är helt onödiga.

Dela av hälften av automaterna till att enbart hantera ”Hämta-ut-kunder” och hälften av automaterna är försäljningsmaskiner. De som vill hämta ut kan då göra det snabbt och de som vill köpa behöver inte vänta på hämta-ut-kunder.

Alla blir glada! Framför allt vi som har bråttom och enbart vill hämta ut biljett.

Tack på förhand för att ni ändrar i systemet.

Annars allt gott. Jag kommer med mer förslag senare.

Nu ska jag äta pasta.

Markus

4 Comments

Leave a Reply to Anders Cancel Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.